Doorgaan naar content

Overheidsopdracht: Hertalen van EEF-leidraden naar de Vlaamse onderwijscontext (afgesloten)

Stand van zaken

Status procedure: afgesloten

  • Leidraad ‘Improving secondary science’ werd gegund aan Karel de Grote Hogeschool.

  • Leidraad ‘Teacher feedback to improve learning’ werd gegund aan Arteveldehogeschool.

  • Leidraad ‘Literacy in secondary schools’ werd niet gegund.

Status project: in uitvoering

De EEF-leidraden worden verwacht begin 2025.

Leerpunt heeft als doel de onderwijspraktijk te versterken via wetenschappelijke inzichten. Dat gebeurt onder meer door het vertalen en hertalen van bestaande EEF-leidraden, die de beste onderzoeksevidentie samenvatten over thema's met betrekking tot onderwijs en leren. Het resultaat bestaat uit praktische aanbevelingen voor leerkrachten en onderwijsprofessionals.

Drie thema’s

Deze opdracht is opgedeeld in 3 percelen, die telkens één leidraad met een specifiek thema bevatten. Meer specifiek gaat het om de hertaling van:

  1. Improving secondary science (Perceel 1)

  2. Teacher feedback to improve pupil learning (Perceel 2)

  3. Literacy in secondary schools (Perceel 3)

Praktische informatie

Uiterste indiendatum: 25 maart 2024 - 9.00 uur

Procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking

Inschrijvers mogen op een of meer percelen intekenen.

Vragen? Mail naar onze financieel coördinator Astrid Dhaenens en wetenschappelijk medewerker Emmelien Merchie.