Veelgestelde vragen over de webshop van Leerpunt
Welkom op de FAQ-pagina over de webshop van Leerpunt. Via onze webshop kan je gedrukt onderwijsmateriaal bestellen, zoals:
Leidraden
Posters
Reflectiekaartjes
Op deze pagina vind je praktische informatie over het bestellen, betalen, verzenden en retourneren van onze producten. Alle materialen van Leerpunt blijven gratis beschikbaar om te lezen en te downloaden via leerpunt.be, maar via de webshop kan je ze ook in druk bestellen.
Over de webshop
Waarom heeft Leerpunt een webshop?
Omdat er veel vraag was naar gedrukt materiaal. Alles blijft gratis te lezen en te downloaden via onze website, maar drukken en verzenden kost geld. Daarom kan je onze materialen nu ook gedrukt bestellen, tegen kostprijs.
Zijn de materialen van Leerpunt gratis?
Ja. Alles wat we ontwikkelen, kan je gratis lezen en downloaden via onze website. Enkel wanneer je drukwerk bestelt, betaal je enkel de druk- en verzendkosten.
Bestellen & Betalen
Hoe plaats ik een bestelling?
Ga naar shop.leerpunt.be, kies het gewenste product en aantal (altijd per 10 exemplaren), voeg het toe aan je winkelmandje en reken af. Na betaling krijg je een bevestigingsmail.
Welke betaalmethodes accepteren jullie?
iDEAL, Bancontact, PayPal, creditcard en Klarna (achteraf betalen).
Is betalen veilig in jullie webshop?
Ja, alle betalingen verlopen via een beveiligde verbinding (SSL) en betrouwbare betaalproviders.
Waarom kan ik enkel pakketten bestellen?
Dit maakt zowel het drukproces als de afhandeling van de bestelling eenvoudiger en efficiënter.
Ik heb per ongeluk een dubbele bestelling geplaatst, wat nu?
Geen zorgen. Mail ons via shop@leerpunt.be en we lossen dit samen op.
Kan ik de bestelling annuleren nadat ik betaald heb?
Annuleren kan niet, maar je kan de bestelling wel terugsturen binnen 14 dagen (zie Retourneren).
Verzending & Levering
Hoeveel verzendkosten worden aangerekend per bestelling?
De verzendkosten zijn inbegrepen in de prijs.
Hoelang duurt de levering?
We verzamelen bestellingen één keer per week en sturen ze daarna op. Houd dus rekening met enkele dagen levertijd. Je bestelling wordt altijd binnen 30 dagen geleverd.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, elk pakket heeft een track and trace-code. Indien het mailadres correct werd opgegeven bij de bestelling, krijg je mails van BPost om het pakket te volgen.
Verzenden jullie ook internationaal?
Nee, wij leveren enkel in België.
Kan ik de plaats van levering wijzigen na een bestelling?
Via het track and trace systeem van BPost kan je toestemming geven tot levering op een plaats naar keuze.
Oei, ik heb een fout gemaakt in het adres. Wat nu?
Het opgegeven adres bij de bestelling geldt als afleveradres. Controleer dit dus goed. Dit kan aanleiding geven tot extra kosten.
Wat als mijn bestelling op het verkeerde adres is geleverd?
Bij een fout door BPost, neem je best contact op met ons via shop@leerpunt.be en we lossen het samen op.
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat nu?
Neem contact op via shop@leerpunt.be als je bestelling na 30 dagen nog niet aangekomen is.
Wat moet ik doen als het product beschadigd werd geleverd?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem foto’s van de verpakking en het product en stuur deze naar shop@leerpunt.be. We helpen je zo snel mogelijk verder.
Wat gebeurt er als ik de bestelling niet in ontvangst kan nemen?
Onze leverpartner BPost levert Leerpunt-bestellingen op weekdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Indien de bestelling niet kon afgeleverd worden, wordt die een tweede keer aangeboden de dag erna, en daarna afgeleverd bij een afhaalpunt in de buurt.
Worden de bestellingen milieuvriendelijk verpakt?
Ja, we gebruiken recycleerbare verpakkingen en bundelen bestellingen om transport te beperken.
Retourneren
Lees hier het verzend-en retourbeleid.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, je kan binnen 14 dagen na ontvangst je bestelling terugsturen.
Lees hier het verzend-en retourbeleid.
Hoe werkt het retourproces?
Meld je retour aan via ons retourformulier binnen de 14 dagen na ontvangst, en stuur de producten ongebruikt, onbeschadigd en netjes terug (liefst in de originele verpakking). Zodra we je pakket ontvangen en gecontroleerd hebben, storten we je betaling terug.
Lees hier het verzend-en retourbeleid.
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
Retourkosten zijn voor eigen rekening, behalve als er iets fout ging bij de levering.
Lees hier het verzend-en retourbeleid.
Hoelang duurt een terugbetaling?
Zodra we de geretourneerde producten hebben ontvangen en hebben gecontroleerd dat alles in orde is, gaan we over tot terugbetaling. We streven ernaar dit te doen binnen de 14 dagen na ontvangst van de retour.
Lees hier het verzend-en retourbeleid.
Productinformatie
Heb ik een account nodig om te bestellen?
Nee, je kunt ook als gast bestellen. Met een account gaat het bestellen de volgende keer sneller.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Klik op "Wachtwoord vergeten?" bij het inlogscherm. Je ontvangt een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?
Wij nemen jouw privacy serieus. Je gegevens worden alleen gebruikt om je bestelling te verwerken en worden nooit zonder toestemming gedeeld. Meer info vind je in het privacybeleid van de webshop.
Klantenservice
Hoe kan ik contact opnemen?
Mail naar shop@leerpunt.be of bel ons (09/247.20.04) tijdens de kantooruren (09.00 - 16.00). Leerpunt is niet bereikbaar tussen Kerst en Nieuwjaar en beperkt bereikbaar tussen 15 juli en 15 augustus.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Mail ons op shop@leerpunt.be en we zoeken samen naar een oplossing.